Hvad hver låntager ønsker at vide

Der er et par ting, du gerne vil konsekvent kommunikere til hver låntager uanset hvem de er, eller hvor meget de ved om lånet processen. Holde din låntager informeret om de ting, der betyder mest for dem. vil bidrage til at opbygge deres tillid til din evne som et pant professionelt. Jo mere stole de på dig, mindre frustration de vil opleve undervejs. Her er et par svar, du altid ønsker at give:

1. hvad det kommer til at koste mig? Alle ønsker at vide dette, uanset om de er betale omkostningerne fra deres opsparing eller rullende dem i lånet. Tage sig tid til gennemse oplysningerne om god tro skøn, således at din låntager har en fuld forståelse af, hvad de betaler, og hvorfor.

2. Hvorfor skal jeg stole på dig? Lad dem vide hvem du er og give dem anledning til at stole på din evne til at få arbejdet gjort. Hvis du er en veteran med en stor track record, lad dem vide, at. Hvis du er ny til virksomheden, lad dem vide om din virksomheds stor track record. Forsikre Dem om, at du har ressourcer til at gøre det ske.

3. Hvornår vil min lån lukke? Altid, altid, altid angivet en realistisk forventning her. Hvis du fortæller pres dem tre uger og derefter lukke i fem, at sidste to uger er garanteret til at bringe dig. Det er langt bedre til at give dem en værre sag estimat på lukketid og derefter få det gjort hurtigere.

4. Hvem vil være i kontakt med mig gennem lånet processen? Hvis du ikke kender, finde ud af. Hvis du vil være den primære kontaktperson i hele, informere dem om den personlige service, du tilbyder. Hvis din processor eller långivers processor vil være den primære kontaktperson, rådgive låntager af dette. Mange låntagere er ikke modtagelig for at tale med eller giver oplysninger til en person, der ikke tidligere er blevet identificeret, som en medarbejder af mægler eller långiver.

5. Hvad skal jeg forvente næste? Hvornår vil jeg høre tilbage fra dig? Lad din låntager, vide hvad de kan forvente i hver fase af spillet. Hvis du ved, det tager 72 timer at høre tilbage fra afsætningsgaranti, fortælle dem, at. Det vil normalt holde dem fra at kalde i 24 timer forhøre sig om et lån status.

6. er det virkelig den bedste deal for mig? Lad dem vide, hvad du har baseret deres lånevilkår på. Hvis en kunde ikke er sikker på at du har deres bedste interesse på hjerte, er de tilbøjelige til at holde shoppe rundt efter noget bedre mens du er

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *